5 år!

Den 30 maj fyllde min stora, lilla bäbis Laukur 5 år 🙂 Han fick en godispåse med sitt favoritgodis, så han va nöjd haha! Han börjar se mer och mer vuxen ut nu och har inte riktigt samma unghästutseende längre. Det syns verkligen på den här bilden tycker jag 🙂

Image

 

Har börjat nedräkningen tills jag får sitta upp på Laukurs rygg igen och så ska det bli kul att äntligen få prova Garpur och se om han accepterar mig eller om Patrik är bättre 😉  Inte riktigt 5 veckor kvar!

Livet med Josefin är fantastiskt! Hon är en underbar individ som gör oss både glada och frustrerade 😛 haha. Men så kommer det väl vara tills vi dör gissar jag på. Mest glada är vi givetvis, men det är lite svårt att fatta att hon faktiskt är våran bäbis 🙂

Hästarna är hopplösa med att leka hårdhänt så huvor och grimmor blir förstörda. Just nu får dom gå i varsin hage och så släpper vi ihop dom ibland men då efter att huvor och grimmor tagits av. Varken jag eller Carro har råd att köpa nya täcken stup i kvarten och utan täckena mår dom inge bra pga flugor och knott. Skithästar 😛 Men det är ju bra att dom har kul!

Blaze är irriterad i huden i ljumskarna och har slickat sig så mycket så pälsen är borta på en stor fläck. Vi har försökt tvätta och smörja och varit noga med att han inte ska slicka men det är svårt. Nu ska vi testa samma schampo som sist han var konstig i huden och så har han tratt på natten och när vi inte kan kolla honom så han inte kan slicka. Han tycker inte om tratten, men accepterar den ändå när han märkte att han inte fick ta av sig den 😛

Tömkörde Laukur en kväll här och det är såååå kul att jobba med honom! Han är som en hund som söker kontakt hela tiden. Han är en väldigt känslig häst som man får ta det lugnt med för om han blir rädd tar det ett tag innan han ”glömmer” och är nöjd igen. Men jag tycker han är jätterolig 🙂

På tal om täcken så har jag skickat efter ett nytt till Laukur och fick sms förut att det kommit och det finns att hämta i Gräsmark (!?). Undrar varför det hamnat där… Jaja, jag, Josefin och Blaze får åka och hämta det sen 🙂

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar